fbpx
יחד ננצח! המענה הטלפוני סגור ניתן ליצור קשר בווצאפ/במייל
רהיטי גן נוי כסאות מעוצבים ב-whatsapp

הבלוג שלנו

פינת אוכל פורניר או עץ מלא - מה כדאי?

פינת אוכל פורניר או עץ מלא – מה כדאי?

פינת האוכל בימינו היא כבר הרבה יותר משולחן המשמש לאכילה בלבד. עם התפתחות סגנונות עיצוב עשירים בבית בעידן הפוסטמודרני, פונקציות מרכזיות של רהיטים וחדרי הבית גלשו האחת אל השנייה תוך שהן מאפשרות מגוון שימושים לכל אחת מפינות הבית. הסלון הפך לחדר טלוויזיה, המטבח גלש אל הסלון ופינת האוכל היא מזמן מקום מפגש חברתי או שולחן לאכילה וקיום פגישות בו זמנית. בשל מגוון האפשרויות שנולד כמו בתוך לילה, רבים מוצאים עצמם מבולבלים בבחירת הרהיטים המתאימים ביותר לפינות הבית השונות.

המאמר הבא עוסק בבחירת חומר הגלם לפינת האוכל, היא הפינה התוססת ביותר בין חדרי הבית השונים. על פינת האוכל פותחים את היום וסוגרים אותו, נפגשים ומדברים ואף מקיימים פגישות עסקים חשובות. בין חומרי הגלם הפופולריים ביותר לייצור פינות אוכל נמצא את הפורניר, שכבה דקה ועדינה של עץ טבעי בעלת מראה אסתטי וכן את העץ המלא, המגיע בסוגים ועיצובים שונים ומתאפיין בעמידות רבה למשך שנים ארוכות.

ראשית, יש לציין כי המראה של שני סוגי החומרים הינו כמעט זהה ולא ניתן להבחין ביניהם במבט רגיל. מקורו של הפורניר הוא בעץ ולכן המראה הסופי שלו אינו רחוק מהמקור.

עמידות ושימושים

פורניר הוא שכבה דקה של עץ טבעי שהודבקה על גבי סנדביץ' או MDF. הפורניר מעובד בטכנולוגיות מתקדמות ואין להבדיל בינו לבין עץ מלא במבט רגיל. בניגוד לעץ המלא, הפורניר הוא זול יותר וגם רגיש יותר לשריטות ומכות קטנות. יש לציין כי במקרים של שריטות לא משמעותיות ניתן להשיב את השולחן למצבו התקין. יתרון משמעותי של הפורניר הינו היותו חומר אקולוגי, תודות לשימוש המצומצם בעץ מלא ליצירת רהיט איכותי ומרשים.

פינות אוכל מעץ מלא

עץ מלא מעניק מראה מרשים ועמידות למשך שנים רבות. שולחן פינת אוכל מעץ מלא הינו פלטה יפה למראה ויכול לשמש גם לרהיטי חוץ בשל עמידותו הגבוהה. לבתים עם ילדים מומלץ לרכוש עץ מלא, שכן בניגוד לפורניר הוא יציב יותר ועמיד יותר לשריטות ומכות אחרות. ריהוט עץ מלא באיכות גבוהה יכול לשרת את בני הבית אף יותר מ-100 שנים, במידה ויישמר כהלכה.
מראה ונוחות בעבודה

הגימור של עץ מלא והן של שולחן פורניר מתבצע באותו אופן אולם הפורניר משתמר טוב יותר תחת צביעת לכה. בצביעת עץ מלא, למשל, יש סיכוי גבוה יותר להתעוות להתבקע, מה שפוגע במראה העץ הכללי. יתרון נוסף של הפורניר הוא היותו חומר תעשייתי, גורם המקל על העבודה בו והזמנתו בלוחות מוכנים.

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך